Spotkanie polsko-niemieckie

04.10.2016, 14:41 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 216

W dniach 19-23.09.2016r. odbyła się kolejna edycja spotkań polsko-niemieckich z uczniami EKS z Herten z Niemiec w Gdańsku.
      Przez tydzień mięliśmy szansę poznać Stare Miasto w Gdańsku, zwiedzić Europejskie Centrum Solidarności, które jest nowoczesnym ośrodkiem dokumentacji historycznej okresu dyktatury komunizmu. Żywe lekcje historii Gdańska przeplatały się z przyjemnościami na bilardzie oraz kręglach. Ciekawą formą integracji były również gry terenowe w polsko-niemieckich grupach. Natomiast wieczorami mieliśmy czas wolny, który mogliśmy wykorzystać na wspólne wycieczki do miasta. Wspólne rozmowy do późna w znacząco poszerzyły nasze umiejętności językowe.

Niezapomniana podróż...

25.04.2016, 12:07 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 208

Dnia 30.03.2016r uczniowie z naszego gimnazjum oraz młodzież z zaprzyjaźnionych szkół wyjechali w długą podróż do Londynu.
Wszyscy wycieczkowicze w wspaniałych nastrojach zebrali się pod naszą szkołą wcześnie rano o 6:30. Po sprawdzeniu autobusu, z uśmiechem na twarzy pożegnaliśmy naszych bliskich i odjechaliśmy. Humory dopisywały nam całą drogę . W czasie kiedy zapoznawaliśmy się z innymi uczniami, wsiadł do nas przewodnik, który przywitał nas serdecznie i na wejściu rozdał nam zeszyty warsztatowe. Wypełnialiśmy je na bieżąco podczas zwiedzania Londynu. Podróż minęła niezwykle szybko i przyjemnie. Następnego dnia rano dotarliśmy już do Wielkiej Brytanii. Londyn przywitał nas piękną, słoneczną pogodą. Po całym dniu zwiedzania parku królewskiego w Greenwich, Tower of London, Tower Bridge, The City, Tate Modern Gallery, St. Paul’sCathedral, z lekkim opóźnieniem dotarliśmy w umówione miejsce, z którego odebrały nas angielskie rodziny.
Kolejne dni były równie atrakcyjne, wiele emocji dostarczyły muzea: Historii Naturalnej, Nauki i Techniki, Galeria Narodowa. Odwiedziliśmy Statford – miejsce urodzin Szekspira, trafiliśmy do Oxfordu.

Fotogaleria...

Kolejna edycja wymiany polsko-niemieckiej

26.11.2015, 21:35 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 279

Dnia 20 października 2015 roku grupa 26 uczniów pod opieką dwojga nauczycieli - pana Grzegorza Chomontowskiego i pani Katarzyny Bronakowskiej wyjechała na kolejną edycję wymiany polsko-niemieckiej.
    Po wielogodzinnej podróży grupa z Gimnazjum nr 2 w Kętrzynie dotarła do partnerskiej szkoły w Herten. Naszych uczniów odebrały niemieckie rodziny, u których polska młodzież miała spędzić najbliższy tydzień. Każdy dzień był pełen wrażeń. Uczestnicy wymiany mogli poznać niemieckie tradycje i obyczaje, uczestniczyli w zajęciach szkolnych i razem z kolegami z Niemiec rozwijali swoje talenty w czasie warsztatów artystycznych. W czasie pobytu polscy gimnazjaliści mieli wypełniony czas najróżniejszymi atrakcjami.

Foto...

Były kręgle, basen, dokazywanie na sztucznym lodowisku, gry miejskie. Gospodarze wiele uwagi poświęcili także integracji młodych ludzi i ich opiekunów. W przeddzień powrotu zorganizowali dyskotekę. Zabawa była „po pachy”. Niestety, wszystko, co dobre, szybko się kończy. Podczas rozstania nie obeszło się bez i zapewnień o sympatii. Potem znów wielogodzinna jazda i powrót do Kętrzyna w późnych godzinach nocnych.

M. Wach, N. Sładkiewicz

SPOTKANIE POLSKO- NIEMIECKIE

18.02.2015, 11:51 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 340

05.11.2014, 15:51 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 228

W dniach 22 – 27 października 2014 roku w Gdańsku odbyła się kolejna edycja spotkań polsko - niemieckiej młodzieży.
     Młodzi ludzie z obydwu krajów realizowali projekt „Droga do wolności: 1989 – 2014”. Młodzież poznała historię zarówno polskiej opozycji solidarnościowej, jak i europejskich działaczy opozycji przeciw ustrojowi komunistycznemu. Uczestnicy zwiedzili Europejskie Centrum Solidarności i uczestniczyli w szeregu zajęć i warsztatów.

Wycieczka do Londynu

21.02.2015, 19:52 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 368

27.03.2014, 13:13 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 579

W dniach 12.03. – 17.03.2014 odbył się wyjazd do Londynu. Oczywiście nasi gimnazjaliści wzięli w nim udział. Odwiedziliśmy mnóstwo interesujących zabytków. Każdy znalazł coś dla siebie. Poznaliśmy tradycję i historię Anglii, dzięki wizycie w Tower of London, Pałacu Buckingham czy oglądaniu konnej zmiany warty. Zaskakujące było to ,że mieliśmy możliwość obejrzenia Londynu z lotu ptaka. W kapsułach London Eye zrobiliśmy mnóstwo zdjęć na tle tego pięknego miasta. Dzięki wspaniałej pogodzie mogliśmy zaobserwować codzienne zwyczaje londyńczyków. Ciekawymi punktami naszej wycieczki były muzea i galerie tj. British Muzeum (najstarsze muzeum na świecie), National Gallery, Muzeum Historii Naturalnej, czy Muzeum Techniki.

WYMIANA POLSKO-NIEMIECKA

21.02.2015, 19:38 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 377

02.10.2013, 13:42 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 1 | Liczba odwiedzin: 894

19 września tego roku o godzinie 12 grupa 27 osób pod opieką Pani Bronakowskiej i Pana Chomontowskiego zebrała się na kętrzyńskim dworcu po to, by ruszyć na wymianę młodzieży do Herten.
     W tym dniu naszym celem było wytrzymanie 22 godzin w autokarze oraz zmaganie się z obawami dotyczącymi dogadania się z nowymi kolegami i koleżankami. Droga była długa i męcząca, ale w końcu około godziny 11 dotarliśmy do Essen i stamtąd już pod okiem naszego niemieckiego opiekuna, pojechaliśmy pociągiem do Herten. To właśnie tam, pod szkołą po raz pierwszy zobaczyliśmy się z naszymi nowymi przyjaciółmi.
 „Ceremonia” poznania się miała miejsce w auli. Nauczyciele zaczęli czytać listę: kto u kogo zamieszka. Nasza znajomość rozpoczęła się pierwszym, nieśmiałym podaniem sobie rąk.

Cały artykuł...

Wycieczka w ramach wymiany polsko - niemieckiej

21.02.2015, 16:25 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 356

09.10.2012, 20:36 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 1001

W ramach wycieczki powiązanej z wymianą polsko – niemiecką dnia 19 września 2012 roku wybraliśmy się na sześciodniową wycieczkę w góry Kraków – Zakopane.
      Towarzyszyło nam troje nauczycieli: pani Barbara Szymańska, pani Katarzyna Bronakowska oraz pan Grzegorz Chomontowski. W hotelu Kolna w Krakowie spędziliśmy trzy noce. Do naszej dyspozycji mieliśmy basen, siłownię oraz halę sportową, wszystko to mieściło się na terenie tego pięknego ośrodka. Pokoje, które otrzymaliśmy, były komfortowe. Również miejsca, w których można było posiedzieć i spokojnie porozmawiać były świetnym pomysłem. Drugiego i trzeciego dnia zwiedzaliśmy Kraków. Tam wcieliliśmy się w rolę przewodników. Jedni z nas przygotowali wersję polskojęzyczną dla naszej grupy i opiekunów, a inni mieli za zadanie przedstawić to w języku angielskim dla naszych kolegów z Niemiec.

Wycieczka do Herten w Niemczech

21.02.2015, 16:03 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 476

07.10.2011, 13:09 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 685

Dnia 21 września 2011r. uczniowie z Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II wraz z opiekunami p.J.Pruszyńskim, p.K.Bronakowską i p.G.Chomontowskim pojechali na wycieczkę do Herten w Niemczech. Była to międzynarodowa wymiana młodzieży, która trwa już od 10 lat.

Cały artykuł...

Byliśmy na wymianie w Niemczech!

15.10.2009, 13:11 , Gimnazjum nr 2 | Komentarze: 0 | Liczba odwiedzin: 991

Od 5 lat nasza szkoła ze szkołą EKS w Herten bierze udział w wymianie. W tym roku to my pojechaliśmy do naszych przyjaciół.

Galeria zdjęć z wyjazdu

W środę w nocy wyjechaliśmy pociągiem. Podróż trwała siedem godzin i, pomimo że męcząca, to była wesoła. Kolejne trzy godziny spędziliśmy, koczując na lotnisku. O 4:00 rozpoczęła się odprawa. Mieliśmy trochę problemów z bagażami, ale w końcu wsiedliśmy do samolotu. Z lotu nie pamiętamy zbyt wiele, bo zasnęliśmy. W końcu wylądowaliśmy w Dortmundzie, a stamtąd zostaliśmy przetransportowani do szkoły w Herten. Potem przydzielono nas do rodzin. Resztę dnia spaliśmy :D

W piątek pojechaliśmy do LODZIARNI :D Zjedliśmy przepyszne lody o smaku straciatella. Kierownik lodziarni był bardzo zabawny ;) a Zuzia została jego pierwszą pomocnicą - podawała wszystkim wafelki. Po południu wraz z naszymi kolegami z wymiany wyruszyliśmy do Fahrbardu. Zostaliśmy tam na 2 dni. Pan Grzegorz, Pani Kasia i Pan Rolf (ten co grał w nogę) zorganizowali nam warsztaty z projektu "Korzenie i skrzydła, Szkoła Antydepresyjna". Malowaliśmy koty na koszulkach, graliśmy na gitarach, dowiedzieliśmy się, jak przełożyć drut przez balon. Po zajęciach graliśmy w nogę. Oczywiście, cały czas towarzyszył nam Filip - nieodłączny tłumacz :D Po wspaniałym weekendzie w niedzielę po południu, wróciliśmy do naszych rodzin.

MIĘDZYNARODOWA WSPÓŁPRACA

Od 2000 roku szkoła prowadzi wymianę młodzieży ze szkołą w Zlotych Horach – Czechy.
Od 2002 roku istnieje wymiana młodzieży ze szkołą w Herten – Niemcy.