Wycieczka w ramach wymiany polsko - niemieckiej

09.10.2012, 20:36, Gimnazjum nr 2

W ramach wycieczki powiązanej z wymianą polsko – niemiecką dnia 19 września 2012 roku wybraliśmy się na sześciodniową wycieczkę w góry Kraków – Zakopane.
      Towarzyszyło nam troje nauczycieli: pani Barbara Szymańska, pani Katarzyna Bronakowska oraz pan Grzegorz Chomontowski. W hotelu Kolna w Krakowie spędziliśmy trzy noce. Do naszej dyspozycji mieliśmy basen, siłownię oraz halę sportową, wszystko to mieściło się na terenie tego pięknego ośrodka. Pokoje, które otrzymaliśmy, były komfortowe. Również miejsca, w których można było posiedzieć i spokojnie porozmawiać były świetnym pomysłem. Drugiego i trzeciego dnia zwiedzaliśmy Kraków. Tam wcieliliśmy się w rolę przewodników. Jedni z nas przygotowali wersję polskojęzyczną dla naszej grupy i opiekunów, a inni mieli za zadanie przedstawić to w języku angielskim dla naszych kolegów z Niemiec.

Foto...

Zwiedziliśmy: Wawel, Sukiennice, Kościół Mariacki, Collegium Maius oraz Barbakan. Podczas zabawy z grupą niemiecką musieliśmy wykonać wyznaczone zadania. W czasie wyzwań, którym musieliśmy stawić czoła w tej grze zwiedziliśmy: Kościół św. Franciszkanów, restaurację u Wierzynka, część Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także wiele innych zabytków znajdujących się przy ulicach wychodzących z rynku. Dla obu grup była to dobra nauka języka angielskiego. O wiele trudniejsza okazała się nauka kilku słów po polsku, którymi musieli wykazać się koledzy z Niemiec. Następnie pojechaliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce. To, co mogliśmy tam zobaczyć było zadziwiające i niezwykle piękne, szczególny podziw zdobyła u nas Kaplica św. Kingi oraz ogromne rzeźby. Kolejnego dnia naszej wyprawy z samego rana przejechaliśmy do Oświęcimia gdzie zwiedzaliśmy były obóz koncentracyjny. Wszystko to, co mogliśmy zobaczyć było dla nas niezmiernie szokujące, nie do końca wierzyliśmy w to, co mieliśmy przed swoimi oczami, w to, co mogliśmy usłyszeć od pani przewodnik. To rzeczywiście świetna lekcja historii, która bez wątpienia nam się przyda. Mimo licznych atrakcji i odpoczynku od szkoły czegoś się nauczyliśmy. Po dotarciu do Zakopanego spędziliśmy dwie noce w Willi Basieńka. Tam do naszej dyspozycji był bilard i wiele pomieszczeń do rozmów. Kilkakrotnie przebywaliśmy na Krupówkach. Przedostatniego dnia stanęło przed nami wyzwanie przejścia dziewięciu kilometrów do Morskiego Oka. Z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że było warto. Widok był faktycznie nieziemski. Otaczały nas góry, niektóre skaliste i nieco ośnieżone, a inne zielone od drzew i krzewów. Przed nami błyszczała od słońca, lekko niebieska tafla jeziora. Zza mgieł wyłaniały się ogromne szczyty, coś niesamowitego. Był to obraz niczym z bajki. Po pięciu godzinach marszu wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Górę Szymoszkową. Z tego miejsca widok był niemniej piękny. W oddali można było zauważyć Giewont. Mieliśmy również okazję okazje zobaczyć owce leniwie się pasące na jej zboczu. Niestety w końcu dobiegł kres przygody z sąsiadami zza Odry. Wśród niektórych zawarły się nowe przyjaźnie, a inne się pogłębiły, tak, więc dla niektórych pożegnanie nie było łatwe.
      Po tak wspaniałej przygodzie, jakiej doświadczyliśmy pozostaną nam naprawdę wspaniałe wspomnienia. Jednak mamy nadzieję, że nasz kontakt się utrzyma i nie pozwolimy o sobie zapomnieć. Chciałabym przeżyć to kolejny raz.

Adrianna Góra, kl. III b

Dziękujemy za dofinansowanie wymiany przez fundację DPJW (Polsko Niemiecka wymiana młodzieży). Nasza współpraca obchodzi w tym roku swoje 10 lecie.

Opiekunowie wymiany:

KATARZYNA BRONAKOWSKA,
GRZEGORZ CHOMONTOWSKI

Our School Trip

On the 19th of September, the students of a Lower secondary school named after J. Paul the 2nd went sightseeing to the mountains (Kraków – Zakopane).
 Our trip was organized as part of Polish – German Student Exchange. We were accompanied by the carers mrs. Katarzyna Szymańska, mrs. Barbara Szymańska and mr. Grzegorz Chomontowski.
 We spent three days in a hotel Kolna in Kraków. The hotel has a swimming pool , a gym. The rooms, we were living in, were very comfortable. The places for meetings and conversations looked very nice.
 During the second and third days of our staying here we visited Kraków. The students were as guides. One group presented the information for our students and carers in Polish, Another groups of students presented information for our German friends in English.
 We visited Wawel, Sukiennice, Kościół Mariacki, Collegium Maius and Barbakan. During the game with German students we had to carry out special tasks. Later we visited: kościół św. Franciszkanów, restaurant in Wierzynka, and the part of University Jagielloński.
 There was much to see in the street situated near the market. It was a good opportunity for both groups Polish and German to improve their Engish. But there was a little problem for German group in saying some words in Polish.
We continued our trip and went to “Kopalni Soli” (Salt Mine). The students were deeply impressed by everything they had seen. But especially we liked St. Kinga chapel and huge sculptures.
The next day we set out for Oświęcim and visited a concentration camp. The students were schocked and couldn’t belive their eyes and ears listening to the guide. It was a great history lesson for students.
Them we were having a great time in “Villa Basieńka”, playing billards, meeting friends. Several times we were in “Krupówkach” I’d like to tell about one more attraction.
The students had covered 9 km on foot to Morskie Oko (The Sea Eye). I must confess it was worth visiting. The landscape was splendid. We were surrounded by the mountains with snowy tops and at the same time some tops were green and yellow with trees. A clear, blue water of the lake created an unforgettable view. Everyting looked like a fairytale. After five hours of this beauty we were on the chair lift. We watched nature and grazing sheep below.
Unfortunately our trip was coming to an end. We made many many friends from Germany and our depature wasn’t so easy.
So our mentions of this great trip will remain in our memory forever. We wish we were there again. We think our dreams will come true. Adriana Góra Form – 3B
We say “Thank You” to the DPJW Foundation for a financial help. This year we are celebrating the 10th anniversary of our cooperation.

Carers of group:
Mrs. Katarzyna Bronakowska
Mr. Grzegorz Chomontowski

« Wstecz

Dyskusja: "Wycieczka w ramach wymiany polsko - niemieckiej"