TYDZIEŃ KOLORÓW

04.01.2013, 13:51, Gimnazjum nr 2

 

W tym roku hasło tygodnia brzmi:

…UŚMIECH…ENERGIA, PRZEMIANY…

Autor projektu: Grzegorz Pleszyński 
Koordynator akcji w Kętrzynie: Katarzyna Bronakowska



Przypominamy:




Poniedziałek - zielony
Wtorek - czerwony
Środa - żółty
Czwartek - niebieski
Piątek - biały


Finał konkursu  - wyróżniające się klasy (1 klasa z każdej szkoły)  wezmą udział w konkursie z nagrodami.

Zapraszam



Koordynator
Katarzyna Bronakowska

 

 

 

 

      Dnia 14 stycznia 2013 roku w gimnazjum nr 2 im Jana Pawła II odbył się pierwszy dzień tygodnia kolorów. Wszyscy uczniowie ubrali się na zielono. Zadaniem młodzieży było dostarczenie najładniejszego zdjęcia uśmiechu ucznia. Na czwartej przerwie odbyło się ogłoszenie wyników.
I miejsce zdobyła klasa IIIc, II miejsce klasa III a i III miejsce klasa IIb. 

Anna Świdwa

 

Klasa III C

 

Foto...

 

Barwa zielona (zieleń) – jedna z barw podstawowych, jest barwą powszechnie spotykaną w naturze. Rośliny są zielone, ponieważ zawierają chlorofil. Ten kolor uzyskuje się z żółtego i niebieskiego.

Zieleń kojarzy się z przede wszystkim z życiem, harmonią, naturą i bliskim kontaktem z nią. Stanowi kolor uzdrowienia, nadziei i wolności. 

 

WŁADYSŁAW BRONIEWSKI

Ja nie chcę wiele:
Ciebie i zieleń,
i żeby wiatr kołysał
gałęzie drzew,
żebym wiersze pisał
o tym, że…
ja nie chcę wiele,
ale nie mniej niż wszystko:
Ciebie i zieleń
i żeby listkom
akacji było wietrznie,
i żeby sercu – bezpiecznie,
i żeby kot się bawił firanką
jak umie...
żeby siedzieć na jerozolimskim ganku
i nic nie rozumieć.
ja nie chce wiele:
Ciebie i zieleń…

 

Magda Pruszyńska

 

Kolor czerwony jest pobudzający, dzisiejszym zadaniem było napisanie kawału o szkole. Najciekawsze prace były czytane podczas długiej przerwy w auli. Okazało się, że mamy bardzo kreatywnych uczniów. Żarty śmieszyły wszystkich. Najlepsze okazały się "suchary" klasy IIb, to one zajęły I miejsce i zgarnęły aż 4 punkty! Krótkie kawały o nauczycielach śmieszyły wszystkich :)

Sandra Chopiak

 

Foto...

 

Czerwień,
najgorętsza ze wszystkich barw, od najdawniejszych czasów była kolorem życia i skrajnych uczuć. Często jest uznawana za "kolor kolorów"w niektórych językach jest synonimem słowa "kolorowy", zaś w innych słowa "piękny". Ma setki znaczeń, z których wiele jest sprzecznych, zaś żadne nie jest uniwersalne.

 

Muzyka: Alfred Schütz (1910-1999)
Słowa: Feliks Konarski (1907-1991)

 

"...Czerwone maki na Monte Cassino
Zamiast rosy piły polską krew.
Po tych makach szedł żołnierz i ginął,
Lecz od śmierci silniejszy był gniew.
Przejdą lata i wieki przeminą.
Pozostaną ślady dawnych dni
I wszystkie maki na Monte Cassino
Czerwieńsze będą, bo z polskiej wzrosną krwi..."

 

Magda Pruszyńska

 

 

 

 


 

 

Foto...

 

Środa - dzień żółty był najweselszym dniem w naszej szkole. Mimo tego, że za oknem zimno i leży śnieg, wszyscy byli "słoneczkami". Zadanie w tym dniu polegało na przygotowaniu ciekawej fryzury. Po korytarzu chodziła m.in. owieczka, plaża i choinka.

Konkurs na najciekawszą fryzurę roztrzygnięty:

I m-ce - 3 a

II m-ce - 3 b i 2 a

III m-ce - 1 c i 2 b

Sandra Chopiak

 

Żółty (żółć)
barwa podstawowa, na kole barw dopełnia barwę niebieską.
Żółty może być tonem ciepłym lub zimnym.
• kolor ciepły, kolor o odcieniu lekko czerwonawym, nazywamy żółtym słonecznym
• barwa zimna to ton o odcieniu lekko zielonkawym nazywanym często żółtym cytrynowym

 

PIOTR SZCZEPANIK


"Czy znasz morza brzeg, 
Bez poszumu fal? 
Czy znasz rzeki nurt, 
Co nie płynie w dal? 
Czy znasz? Jeśli nie, 
To dlaczego chcesz zatrzymać 
Prąd rzek, szum fal 
Twoje łzy, mój płacz..." 


Magda Pruszyńska
 

 

Dnia 17 stycznia 2013 roku w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II odbył się czwarty dzień tygodnia kolorów - niebieski. Uczniowie ubrani byli na niebiesko. Zadaniem w tym dniu było odgadnięcie imion nauczycieli na fotografiach z ich dzieciństwa i przyniesienie lalki o wyglądzie wychowawcy.
Największym problemem okazało się odgadnięcie zdjęcia p. Iwony Machwic.


Wynikiem tego zadania:


I m-ce – III B 16/17
II m-ce – II E 14/17
III m-ce – III D, I A 13/17


W konkursie na lalkę wychowawcy wzięło udział 9 klas.


I m-ce – III A
II m-ce – II A, II B
III m-ce – I B, I D, II C, III B, III C, III D

 

Huber Włoch
 


 

 

 

 

 

Foto...

 

NIEBIESKI
Piękno i spokój błękitu

 

Niebieski jest najzimniejszą z barw. Kojarzy się z otwartą przestrzenią, wodą, morzem, niebem. W starożytnej Grecji i Rzymie był symbolem najwyższych bóstw - Zeusa i Jupitera. W starożytnym Egipcie lapis lazuli (kamień o głębokim niebieskim kolorze) symbolizował niebo.

 

Powiedzenia związane z kolorem niebieskim


• to feel blue (być smutnym)
• once in a blue moon (bardzo rzadko; raz na ruski rok)
• out of the blue (ni stąd, ni zowąd; spoza rzeczywistości)
błękitna krew
• myśleć o niebieskich migdałach
niebieski ptak

 

Magda Pruszyńska



 

 

 

Dzień biały - ostatni dzień naszego ulubionego tygodnia w ciągu roku szkolnego. Wszyscy wyglądali jak to Pani Katarzyna Bronakowska powiedziała – jak „aniołki”. Zadaniem na dzisiaj było przebranie się za sławną osobę. Konkurencję wygrała klasa IIIb i IIIc, natomiast na drugim miejscu IIb i IIIa, reszta osób zajęły 3 miejsca. Stroje były ciekawe i fascynujące.


Najwyżej w tabeli znalazła się klasa IIIb i to ona odebrała główną nagrodę - film w kinie. Na drugim miejscu w tabeli jest klasa IIIa a trzecie miejsce IIb.

Dziękujemy za świetną zabawę i gratulujemy wszystkim smiley

Sandra Chopiak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     

 

 

                 Klasa III b                                                                                        Klasa III c

Foto...

 

 

Finał konkursu odbył się w kinie. Katarzyna Bronakowska - koordynator projektu "Tydzi Kolorów" nagrodziła osoby za najciekawsze stroje oraz klasy, które reprezentowały szkoły: SP3, SP4, ZS nr1 z oddz.integracyjnymi, SP z Biedaszek oraz Gimnazjum nr 2. Nagrodą był także film pt. "Śnieżka".

 

 

Foto...

 

Fotorelacje z Tygodnia Kolorów - Monika Warno

 

 

 

 

 

 

 


ANTYDEPRESYJNA SZKOŁA to nie szkoła „bez stresu”. Bezstresowa szkoła jest fikcją i mrzonką. W najlepszym wypadku jest to pojęcie nieścisłe. Stres jest jednym z niezbędnych elementów działania. Towarzyszy nam całe życie.
Celem akcji ANTYDEPRESYJNA SZKOŁA jest:
po pierwsze – złagodzenie skutków działania stresu
po drugie – wykorzystanie jego efektów do kształtowania pozytywnych i oczekiwanych postaw młodych ludzi.

Szkoła to miejsce, gdzie jest nadmiar sytuacji stresowych. Zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Powoduje to nader częste przypadki niechęci do szkoły – traktowanie jej jako zła koniecznego. Choćby tylko codzienny przymus pójścia do szkoły. Dzień w dzień, przez wiele lat. Szkoła to budynek, gdzie na niewielkiej przestrzeni gromadzi się kilkaset, a często kilka tysięcy ludzi. Są szkoły, gdzie jest około dwóch tysięcy uczniów. Zimą wszyscy przebywają w jednym budynku przez kilka godzin. Nawet podczas przerw. Tłum, hałas…
W takich okolicznościach agresywne postawy nie należą do rzadkości. Agresja starszych uczniów wobec młodszych i słabszych, agresja wobec nauczycieli, agresja wobec rodziców – to tylko niektóre objawy dewiacyjnych sytuacji w szkołach. Przymykanie oczu lub wyciszanie konfliktów dla tzw. „dobra szkoły” pogłębiają jeszcze kryzys. Społeczna dezaprobata wobec coraz jaskrawszych przypadków wymykania się sytuacji spod kontroli pedagogów i władz oświatowych, poza głosami słusznego oburzenia, wnosi wiele nieprzemyślanych i bezzasadnych opinii na temat, jak naprawić sytuację w szkołach. Pośród różnorodnych przeważają opinie, które nawołują do zwiększania dyscypliny w szkołach i tak zwanego ukrócania swobód. Upraszcza to skomplikowany i złożony charakter tychże kłopotów i uniemożliwia dotarcie do ich prawdziwych źródeł.
A przyczyny są złożone. Niektóre z nich spowodowane są zmianami ustrojowymi - państwo opieki socjalnej przeobraziło się w świat kapitalistycznej skuteczności. Zaszły zmiany społeczne, takie jak: zubożenie polskiego społeczeństwa, niepracujący rodzice, katastrofalna sytuacja w rodzinach, brak środków do życia – a co za tym idzie – wzrost przestępczości.
Następuje rozdźwięk między uniwersalnymi prawami naszej cywilizacji a realiami brutalnego życia. Powoduje to, zwłaszcza u młodych ludzi, poczucie rozgoryczenia i frustrację.
Szkoła nie zawsze za tym nadąża. Dlaczego? Przecież z założenia powinna być miejscem szczególnym. Gromadzi bowiem jedną generację w jednym miejscu, w jednym czasie. To stwarza niepowtarzalną i jedyną taką sytuację w życiu człowieka, kiedy ten ma możliwości czerpania wiedzy i mądrości nie tylko od nauczycieli, ale także od swoich rówieśników. Daje to niezastąpioną niczym innym i już nigdy potem możliwość odkrywania samego siebie i swojego miejsca w świecie. Uczy akceptacji własnej, niepowtarzalnej natury, jej odmienności w konfrontacji z innymi takimi samymi niepowtarzalnymi i niezwykłymi naturami ludzi. Poszukiwanie podobieństw i różnic toruje drogę do własnej tożsamości: osobowościowej, społecznej, kulturowej, ogólnoludzkiej i kosmicznej, a tym samym poszerza horyzonty poznania o różne sposoby myślenia o świecie, o inne kultury i religie, otwiera oczy i serce na świat zwierząt, roślin i innych bytów, łącznie
z ogromem Wszechświata.
 

Aby zobaczyć siebie w świecie współczesnym i w oceanie minionego czasu, szkoła musi być ŚWIĄTYNIĄ MĄDROŚCI. To przecież takie ekscytujące („jedyne w swoim rodzaju” – jak mawiał Shrek).
Dlatego przeciwstawmy się złu! BĄDŹMY ODWAŻNI W MĄDROŚCI, SZLACHETNI I SKUTECZNI!
• szlachetni, bo chcemy pogłębiać wiedzę i świadomość tak, aby wybrać postawę człowieka pragnącego żyć zgodnie z naturalnymi prawami i cyklami Kosmosu,
• szlachetni, bo chcemy wykorzystywać owe prawa w naszym życiu, w nauce, w pracy, w kontaktach z przyrodą i drugim człowiekiem,
• szlachetni, to znaczy również mądrzy, umiejący wykorzystać nie tylko wiedzę empiryczną i racjonalną, ale również niewyczerpane pokłady własnej i zbiorowej intuicji,
• szlachetni, umiejący współodczuwać i rozumieć innych ludzi, zwierzęta, rośliny a także zjawiska i procesy społeczne, historyczne, kulturowe
• skuteczni, to znaczy, że chcemy być przygotowani do tego, aby zmierzyć się z problemami,
• skuteczni, bo potrafimy twórczo rozwiązywać nawet największe trudności.
SZLACHETNY I SKUTECZNY to człowiek zaangażowany w życie swojej klasy, grupy, społeczeństwa, to też ktoś, kto umie, na przykład: przeciwstawić się dewastacji środowiska naturalnego lub poświęcić życie dla idei pokojowego rozwiązywania konfliktów.
Ludzkość od zarania swych dziejów przeciwstawia się chaosowi świata i własnej bezradności. Artyści i filozofowie rozczytują mozolnie porządek i harmonię istniejącą w Naturze. Ludzie czerpią
z tego energię, aby budować świat według odkrytych przez siebie reguł – świat człowieka.
Człowiek stwarza kulturę. Ale każda generacja musi ponownie podjąć ten niekończący się trud istnienia i stwarzania. Dlatego ważne abyśmy byli: i szlachetni i skuteczni.

 

UŚMIECHAJMY SIĘ



Uśmiech to najlepszy, najprostszy, najskuteczniejszy, najzdrowszy i – co nie jest bez znaczenia - najtańszy sposób przeciwdziałania stresom, zmęczeniu, frustracjom i niezadowoleniu.
Uśmiech spełnia również ważną rolę w kontaktach między ludźmi. To sygnał dla innych, że jesteśmy nastawieni przyjaźnie i życzliwie. Powinien więc być powszechny i wszechobecny w życiu społecznym. Widać już na pierwszy rzut oka, że, niestety, tak nie jest.
Używajmy więc go jak najczęściej; w szkołach, w urzędach, na ulicach. Z początku może to niektórych dziwić, ale z czasem wszyscy się przyzwyczają i będą uważać za naturalne. Bo kolory i uśmiechy to w stu procentach naturalne metody i działają bez żadnych skutków ubocznych.
Poprzednie edycje „Tygodnia Kolorów” pokazały, że do szkoły można iść z radością, ba, nawet oczekiwać niecierpliwie na następny dzień, kiedy wreszcie można będzie znaleźć się w szkole. Bo tu, nie do wiary, dzieją się rzeczy niezwykłe. Nieomal magiczne! Uczniowie przebrani na odpowiedni w danym dniu kolor są niepytani.

 

UCZNIOWIE PRZEBRANI SĄ NIEPYTANI



Stają się „nietykalni”. Kolor działa jak magiczny amulet, chroni i daje poczucie pewności.
Tydzień kolorów to pyszna zabawa. Kiedy w zimowy styczniowy poranek pani dyrektor idzie do szkoły w żółtym berecie, to tak, jakby promień słońca przebił się przez ponure i szare chmurzyska wiszące nad miastem od kilku tygodni. To znak, że jest Środa – dzień radosnej żółci. Cała szkoła promienieje. Korytarze i klasy. Trudno być ponurym. Wszyscy się uśmiechają i podziwiają wymyślne stroje.

 

PRZYJEMNOŚĆ BYCIA W GRUPIE



Jako to siła i moc w tym niezwykłym kolorze? Sztuka przemienia smutek w radość, brzydotę
w piękno, zło w dobro. Przecież to takie proste.
Tydzień Kolorów ma być wstępem do pozytywnych przemian w nas samych, w naszej szkole,
w świecie obok nas. Może szkoła stanie się radosna i mądra. Może nauczy nas również, jak pięknie zmieniać świat tuż obok: nasz dom, nasze miasto, kraj ...



Bo wszyscy jesteśmy piękni, dobrzy i zdumiewający...



Proponujemy, aby działania w ramach Antydepresyjnej Szkoły stały się forum spotkań i konfrontacji ciekawych pomysłów uczniów, pedagogów i rodziców z różnych szkół i ośrodków wychowawczych.



Jest rok 2013. Tegoroczne hasło brzmi:



…UŚMIECH…ENERGIA, PRZEMIANY…



 

 
« Wstecz


Dyskusja: "TYDZIEŃ KOLORÓW"
Data: Nazwa: Komentarz:
- Nie ma żadnych komentarzy -
Dodaj komentarz | Wyświetlić wszystkie komentarze