Obóz naukowy w Białymstoku - Supraślu - Mały Archimedes

12.09.2012, 15:54, Gimnazjum nr 2

W dniach 6-11 sierpnia 2012, w Supraślu odbył się obóz naukowy z projektu Mały Archimedes. Autobus na miejsce wyruszył z Kętrzyna o godzinie 7.00 i na miejsce dotarł około 15.00.
      Pierwszego dnia, gdy dotarliśmy na miejsce, zostaliśmy przydzieleni do pokoi w hotelu “Knieja”, następnie po rozpakowaniu bagaży mieliśmy zajęcia integracyjne, na których zostaliśmy zapoznani z regulaminem obozu, podzieleni na grupy, w których przez następne dni mieliśmy zajęcia, oraz zapoznawaliśmy się nawzajem. Po kolacji mieliśmy mieć kontynuację zajęć, ale zaczęła się burza, więc nie mogliśmy wyjść na dwór. Zajęcia w hotelu też nie wchodziły w grę, ponieważ w całym Supraślu nie było prądu.

Relacja foto z pobytu

Następnego dnia po śniadaniu w hotelu całą grupą wyruszyliśmy na Uniwersytet w Białymstoku, gdzie każda grupa miała inne zajęcia. Po powrocie do hotelu zjedliśmy obiad i udaliśmy się zwiedzać park krajobrazowy w lesie nieopodal naszego miejsca zamieszkania. Po godzinie zwiedzania wróciliśmy do hotelu na kolację. Po posiłku grupa “A” udała się do Obserwatorium Astronomicznego w Białymstoku na zajęcia z astronomii, reszta obozu została w hotelu i miała zajęcia rekreacyjne z opiekunami.
      Początek trzeciego dnia był taki sam jak drugiego. Po zajęciach na uniwersytecie udaliśmy się do restauracji "Trzy po Trzy" gdzie zajęliśmy obiad. Następna w planie była lekcja muzealna w Muzeum Motoryzacji i Techniki “Na Węglowej”. Po udanych zajęciach wróciliśmy do hotelu, zjedliśmy kolację, lecz tym razem grupa “B” pojechała do obserwatorium.
      Czwarty dzień rozpoczął się jak poprzednie, lecz tym razem wróciliśmy do hotelu na obiad by po południu zwiedzać Muzeum Ikon w Supraślu. Tego dnia grupa “C” pojechała do obserwatorium.
      Dnia piątego po śniadaniu pojechaliśmy na Politechnikę Białostocką na zajęcia z robotyki i automatyki. Na tych zajęciach programowaliśmy roboty, tworzyliśmy symulacje różnych linii produkcyjnych, a przynajmniej poznawaliśmy podstawy, oraz pisaliśmy programy do obsługi sterowników. Po zajęciach znowu zagościliśmy w “Trzy po Trzy” aby zjeść obiad, następnie zwiedzaliśmy Białystok, lecz wycieczka trwała krótko przez deszcz, który w pewnym momencie zaczął niemiłosiernie lać. Jako że był to ostatni dzień obozu miała się odbyć kolacja grillowa na dworze, lecz przez wcześniej wspomnianą ulewę odbyła się ona w hotelu.
      Ostatniego dnia wszyscy byliśmy trochę zasmuceni, że to już koniec. Przeżyliśmy razem wspaniałe, niezapomniane chwile.

Kasia Pura z kl. IIIb

« Wstecz

Dyskusja: "Obóz naukowy w Białymstoku - Supraślu - Mały Archimedes"