HUMANISTA 2013

16.01.2013, 13:05, Gimnazjum nr 2

 

Autorzy: Elżbieta Jadczak, Bożena Tomczak, Katarzyna Bronakowska

Wychowawca: Elżbieta Jadczak


Klasa dla uczniów o zainteresowaniach humanistycznych.

 

  • Projekt realizowany w oparciu o program j. polskiego, historii, sztuki, języków obcych, wiedzy o społeczeństwie, elementy edukacji globalnej i filmowej oraz komunikacji międzyludzkiej.
  • Uczniowie będą mogli rozwijać swoje umiejętności, stać się asertywnymi, pewnymi siebie ludźmi. Wierzymy, że rozbudzą w sobie ciekawość poznania świata i chęć do działania w środowisku lokalnym.

 

Od naszych uczniów oczekujemy:

 

  • Kształtowania właściwych postaw w życiu społecznym.
  • Asertywności na co dzień.
  • Ogólnego rozwoju artystycznego.
  • Samodzielności uczenia w zdobywaniu wiedzy i zaradności w trudnych sytuacjach.
  • Sukcesów w konkursach przedmiotowych.

 

Koło polonistyczne - przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych ( języka polskiego, recytatorskiego, ortograficznego, językowego); rozwijanie potrzeb czytelniczych uczniów; rozbudzanie zainteresowań różnymi tekstami kultury oraz kształcenie umiejętności ich odbioru.
 
Koło historyczne - przygotowanie uczniów do konkursów; rozbudzanie zainteresowania historią miasta, regionu (współpraca z TMK, TMZK, PTTK, KCK) oraz dziejami Polski i świata.
 
Koła językowe - kształcenie umiejętności posługiwania się językiem nowożytnym; nauka podstaw języka holenderskiego.
 
Koło teatralne - rozwijanie talentów aktorskich, możliwość prezentowania się na scenie.
 
Koło filmowe - zajęcia przybliżające uczniom dzieła polskiego i światowego kina;
projekcje filmów z edukacji globalnej i filmoteki szkolnej; dyskusje o wzajemnych zależnościach między Krajami rozwiniętej Północy i Południa (Krajami Trzeciego Świata). 
 
Szkolne Koło Wolontariatu - bezinteresowne i dobrowolne działania na rzecz innych osób; chęć niesienia pomocy; działania w myśl hasła ”Myśl globalnie, działaj lokalnie”.

 

 
« Wstecz


Dyskusja: "HUMANISTA 2013"
Data: Nazwa: Komentarz:
- Nie ma żadnych komentarzy -
Dodaj komentarz | Wyświetlić wszystkie komentarze